Onderzoek


Praktijkgerichte artikelen

Dokter, N. & Aarts, R. (2015). Schooltaalbevorderend leraargedrag. In Vanhooren, S. & Mottart, A. (Eds). 29ste HSN-Conferentie Onderwijs Nederlands. Gent: Academica Press.

Schooltaalbevorderend leraargedrag

Dokter, N., Aarts, R. & Ros, A. (2016). Taal stimuleren tijdens de rekeninstructie. De rol van de leraar bij schooltaalbevordering. Volgens Bartjens 35(5).

Dokter, N., Aarts, R., & Ros, A. (2018). Schooltaal bevorderen. De rol van de leraar. School- en klaspraktijk, 42-47.

Dokter, N., Aarts, R. & Ros, A. (2019). Werken aan schooltaal tijdens de rekenles. Een interventie op de Pabo. In Vanhooren, S. & Mottart, A. (Eds) 33ste Conferentie Onderwijs Nederlands,  p 52 – 56. Gent: Academica Press.

Werken aan schooltaal tijdens de rekenles. Een interventie op de Pabo

 
Wetenschappelijke artikelen

Dokter, N., Aarts, R., Kurvers, J., Ros, A. & Kroon, S. (2017). Stimulating students’ academic language. Opportunities in instructional methods in elementary school mathematics. L1-Educational Studies in Language and Literature, 1-21. DOI: 10.17239/L1ESLL-2017.17.01.01. https://l1.publication-archive.com/show-volume/31

Dokter, N., Aarts, R., Kurvers, J., Ros, A. & Kroon, S. (2017). Academic Language in elementary school mathematics. Academicness of teacher input during whole class instruction. Dutch Journal of Applied Linguistics (to appear).

Proefschrift

Dokter, N. (2021). Stimuleren van schoolse taalvaardigheid bij rekenen. (diss. Tilburg University).

Full text: https://research.tilburguniversity.edu/files/49057152/Dokter_Stimuleren_27_01_2021.pdf

Flipbook: https://www.publicatie-online.nl/uploaded/flipbook/147974-Nanke-Dokter/