Onderzoek


Praktijkgerichte artikelen

Dokter, N. & Aarts, R. (2015). Schooltaalbevorderend leraargedrag. In Vanhooren, S. & Mottart, A. (Eds). 29ste HSN-Conferentie Onderwijs Nederlands. Gent: Academica Press.

Dokter, N., Aarts, R. & Ros, A. (2016). Taal stimuleren tijdens de rekeninstructie. De rol van de leraar bij schooltaalbevordering. Volgens Bartjens 35(5).

 

Wetenschappelijke artikelen

Dokter, N., Aarts, R., Kurvers, J., Ros, A. & Kroon, S. (2017). Stimulating students’ academic language. Opportunities in instructional methods in elementary school mathematics. L1-Educational Studies in Language and Literature, 1-21. DOI: 10.17239/L1ESLL-2017.17.01.01. https://l1.publication-archive.com/show-volume/31

Dokter, N., Aarts, R., Kurvers, J., Ros, A. & Kroon, S. (2017). Academic Language in elementary school mathematics. Academicness of teacher input during whole class instruction. Dutch Journal of Applied Linguistics (to appear).