Praktijkgerichte artikelen
Dokter, N. & Aarts, R. (2015). Schooltaalbevorderend leraargedrag. In Vanhooren, S. & Mottart, A. (Eds). 29ste HSN-Conferentie Onderwijs Nederlands. Gent: Academica Press.
Schooltaalbevorderend leraargedrag
Dokter, N., Aarts, R. & Ros, A. (2016). Taal stimuleren tijdens de rekeninstructie. De rol van de leraar bij schooltaalbevordering. Volgens Bartjens 35(5).
Dokter, N., Aarts, R., & Ros, A. (2018). Schooltaal bevorderen. De rol van de leraar. School- en klaspraktijk, 42-47.
Dokter, N., Aarts, R. & Ros, A. (2019). Werken aan schooltaal tijdens de rekenles. Een interventie op de Pabo. In Vanhooren, S. & Mottart, A. (Eds) 33ste Conferentie Onderwijs Nederlands, p 52 – 56. Gent: Academica Press.
Werken aan schooltaal tijdens de rekenles. Een interventie op de Pabo
Dokter, N. (2022). Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? Schooltaalontwikkeling van leerlingen stimuleren. Meertaal 2(10).
Dokter, N. (2023). Samenspel leraar-leerling. Schooltaal. Onderwijstijd 4(2).
Dokter,N. (2023). Laat de leerling aan het woord. Leren verwoorden van wiskundig denken. Volgens Bartjens 5(42).
Ros, B. (2021). Schooltaal: power up! Didactief, april 2021.
Wetenschappelijke artikelen
Dokter, N., Aarts, R., Kurvers, J., Ros, A. & Kroon, S. (2017). Stimulating students’ academic language. Opportunities in instructional methods in elementary school mathematics. L1-Educational Studies in Language and Literature, 1-21. DOI: 10.17239/L1ESLL-2017.17.01.01. https://l1.publication-archive.com/show-volume/31
Dokter, N., Aarts, R., Kurvers, J., Ros, A. & Kroon, S. (2017). Academic Language in elementary school mathematics. Academicness of teacher input during whole class instruction. Dutch Journal of Applied Linguistics (to appear).
Proefschrift
Dokter, N. (2021). Stimuleren van schoolse taalvaardigheid bij rekenen. (diss. Tilburg University).
Full text: https://research.tilburguniversity.edu/files/49057152/Dokter_Stimuleren_27_01_2021.pdf
Flipbook: https://www.publicatie-online.nl/uploaded/flipbook/147974-Nanke-Dokter/